Monday, March 14

; Kahwing

Assalamualaikum wbt.

Berada di Port Dickson bersama keluarga, mak cik-mak cik, pak cik-pak cik, anak-anak saudara dan lain-lain. Bunyi ombak yang kedengaran sehingga di sini, angin yang bertiup, kehingaran kanak-kanak yang berlarian sana-sini, membuatkan hidup itu indah sekali. Alhamdulillah, Dia yang berikan keindahan kasih sayang ini.

Duduk bersembang, dengan angkatan yang sudahpun berpangkat nenek dan ibu, membuatkan aku jadi matang seketika. Bukannya tua, cuma pemikiran yang disalurkan kadang-kala memantulkan kembali pemikiran kaum-kaum hawa yang sudah pun mencecah 30an, 40an, 50an, 60an. Well its good to be with them, at least you know, in what way they collaborate with the opinions.

'Kau takde boyfriend ke Diba oi? Atiqah dah ada kan?' -______-

TAK.

'Nak kahwin bila?'

5 tahun lagi.

'Oishhh, lamanyaaa'

Kalau dah jodoh tak ke mana. Kan kan.

Kak Awin and Kak Aini dah pregnant. Wakakaka. Dulu-dulu punyalah kutuk orang pregnant perut besar. Sekarang, turn anda semua, bakal kaum ibu.

Pejam celik, cepat masa berlalu, entah esok lusa, keluarga aku yang buat kenduri. :P

Yang penting bukan aku lah.

1 comment:

imah said...

beb.. kalo kaawen jangan lupe jemput aku!! aku tunggu ^^ kimsalam kat omak ekau yo..