Thursday, December 9

; Kau ingat, dengan airmata, boleh selesai semua masalah?


Dah macam pertandingan slogan aku baca, title post aku ni. Ah, peduli apa.

Volume 8 of the radio, Norah Jones is in the cochlea.

.. yes, life has its upper limit and lower limit.

Just like a managed exchange rate regime system. Everything you did, would never gratify the ambiance.

Some, just tend to be empathized, or perhaps, exaggerative to be sympathized. Should I feel sorry for them?

Aku fed up lah dengan orang macam kau. Suka sangat menyerah kalah, putus harapan. Aku tak kata, aku kuat macam emas platinum yang perlukan sudut yang betul untuk diretakkan, aku pun tak kata, aku tabah macam anak-anak kecil yang kehilangan ibu bapa mereka di Palestin.

Aku lemah, macam manusia-manusia lain.

Macam kau.

Tapi kau kena ingat, hidup kau masih panjang, orang sekeliling kau yang ada untuk sayang kau.

Tapi, buat apa aku bagitau kau semua ni? Buang bil elektrik ayah aku bayar je kan? Tak, sebab, aku penat, aku letih tengok orang macam kau wujud dalam bulatan sosial aku.

Ingat, kau masih ada Allah untuk berbicara denganNya.

Aku tak pernah nak tahu apa masalah kau. Tapi, aku sendiri pun ada jugak masalah, semua orang ada komplikasi mereka.

Banyak tapi, banyak sangat.

Kau tak perlu tunjuk satu dunia perkhabaran sadis kau. Aku admit ada perasaan di mana tangan aku ingin dilayang kan ke muka orang macam kau.

Aku tahu, hebat perasaan itu. Hebat. Tapi, itu lagi mengundang kebencian dan kesedihan dalam hidup kau dengan ada orang absurd macam aku. Realiti, aku tak sanggup.

Sebab, segelinap jiwa aku, aku masih dibimbing ukhuwah yang dibina, diajar dalam agama aku.

Kalau kau terusan kecewa, tak berpenghujung, mungkin sampai masa, kau kena percaya 2012, memang nak kiamat. Ke kau tak nak? Kau kena bangkit. Hidup masih panjang.

Manusia makin kejam.

Maka, peranglah dengan perasaan diri kau sendiri. Kau lagi tahu.

Kau terasa? Aku pun terasa.

Ini umum. Nanti karang tak pasal semua nak attack aku. Peh.

No comments: