Monday, June 14

Kebebasan bersuara.


Salam semua.

Aku sudah berada di KMB. Orientasi berjalan kembali. Aku terkilan juga bila hak kebebasan bersuara dalam blog kini tersekat. Maksud aku, aku lebih banyak mengeluarkan pendapat aku di blog aku, daripada meludahnya keluar di awam. Kalau kau tak faham, baguslah. Cuma aku rasa ketenteraman penulisan aku terganggu. Aku suka menulis, tapi aku tahu ramai yang tak tahu. Aku suka sastera. Lagi-lagi Sastera Ikhtisas, macam Ekonomi, Perniagaan, Kewangan. Tapi, aku bakal pelajar Perubatan tak perlulah fikir. Blegh.

Tutup mata, buka mata, sudah 5 tahun juga la, aku berblogging. Tidak pula, ada orang persoalkan kegiatan aku. Aku tahu hadnya, ketika menulis. Dah, mungkin lepas ini, aku akan private kan blog aku. Tapi, macam kelakar lah sebab, tak ada orang yang akan tahu pendapat aku.

Program aku akan tamat dalam setahun lagi. Tak dapat aku bayangkan macam mana aku nak duduk dalam bilik atas katil, sambil guling-guling. Peh, IB Final. Aku kena bekerja keras mulai sekarang.

Dah, aku chow dulu.

No comments: