Sunday, April 19

; Kesakitan itu .

Salam alayk, Hello readers!

The bleeding was non-stop for about the whole day! The pain was beyond the description. Mangkuk! WAAA. Sakit. Itulah nak cantik mesti sakit sikit, Diba ooi! I am not talking about my plastic surgery or anything relates, but I am having this date with my lovely Dr Chua - the dentist!

In a month?! Adibah, bertukar sekarang juga! *gaya ala-ala Sailormoon*. It was the worst day ever! Even, Nightmare on Elm Street is better. But The Dentist? Hell no! Okay, mari saya mulakan cerita ngeri ini.....

Pukul 4 petang, saya bersiap untuk ke date. Bukan la dgn pakwe, tapi dengan Dr. Chua, doktor gigi kesayangan Ibu dan Ayah. Dahlah klinik tu kat dalam Digital One (dekat Subang Parade). Saya pun menjejak kaki ke dalam klinik itu, mcm relaks bersahaja. *Alaa, check gigi je pun. Then, dia betulkan sikit-sikit* (konon). Saya pun tercongok kat receptionist tu untuk tunggu. Tiba-tiba, "Miss Nurul Adibah! Masuk ya!", nurse memanggil. Saya pun masuk dgn wajah innocentnya.

Dr. Chua mcm, "Why Adibah? Let see, what we should do..". Tangannya cekap je guna equipments yang tersedia ada. Suddenly, "Oh, yang bawah kena cabut, atas pun okay?". HAH?! Takkan 2 batang sekali kot. Saya tahu tak sakit, sebab dibius kan? Tapi, Allah je la yang tau berapa bius saya hadapi! Then, kene X-ray bagai. Haha, gigi aku kelakar kot. So, bila dibius mulut rasa macam besar gajah. Saya tetap sabar. Dalam hati, "CEPATTTTTT!"

Nurse, memegang kepala saya dgn mantap, Dr. Chua mulakan operasi pencabutan. Gigi saya sangat kuat! HA HA HA. Susah jugakla Dr. Chua. Bahagian atas, mcm !@#$%^$&*(&(). You imagine! Time bahagian bawah lak! Adeyh, boleh bagi saya ubat bius paling berkuasa tak? Ataupun bagi saya terus pengsan! Dr Chua, tarik gigi saya sehingga gusi saya KOYAK. Okey? Ngeri tak? Saya nak mati rasanya. WAAAAA. Gusi dijahit 5 jahitan. Again, I was !@#$$%^^&&*(). Gila MAK LAMPIR, TOYOL, PONTIANAK, LANGSUIR sakit like WOAH!

Darah tak berhenti keluar. Meleleh, ala gaya Edward Cullen hisap darah. Mengong! Saya bertahan la, ye la, saya nak jadi DOKTOR! Kena SEMANGAT! *gaya Intan* The session with Dr. Chua took about 2 hours. Nak tak nak, kene date dgn dia lagi! 22 April nih! Another two of my grip will be gone. And yes, call me BRACEFACE!

Here some pictures taken ;

Receptionist

Haha, gotcah. It was the lady before me.

Me. Before the nightmare begin :/


Doakan kejayaan mental dan fizikal saya ya! Terlampau berharap.


Saya tau saya kuat ;
Deeb .

6 comments:

NIESYA said...

oouuchh!!
ngerinye ak..ak x pnh kne
cbut gg ng dntist....
sllu tcabot sndri je...
mkn ubt ye deeb!!!!

zoul yazix said...

nak tgk gambar ko xde gigi....npe senyum tutup mulut????
hehe

ballqiszbelle said...

oh babe...what a pain!!

kau cerita mengeri kan aku je laa...aku dh la takut jumpe doktor gigi...MY GREATEST FEAR!!

pape pon, sila BERSABAR..

aku tahu kau kuat sgt. SANGAT.

love, ball~

AdibaRahman said...

*niesya.
aku rasa dia patut cipta ubat bius pengsan sambil nganga mulut. senang sikit. no pain.

*Zoul
Haha. satu transformasi bakal berlaku. :D

*Ball.
Serious. it wasnt that bad. Aku demam smlm! the pain hilang after 48 hours. so, aku okeh la. but 22 april is coming bai! vovo.

mustapha syuhada said...

hahaha..xpe..nnti rasa cool bila jd braceface..lain dr org lain..SYOK!!

AdibaRahman said...

*syud
gigi saya bersinar.