Sunday, December 14

kisah kerek.

salam. aku tau aku bosan. blogging mangsa aku. hehe sorry la ye.

Ye aku tahu apa yang kau katakan itu adalah hak kau .
Tapi mana pergi hak aku bila kau perkatakan tentang sesuatu yang buat aku sakit hati ?
Aku boleh cakap aku tak kisah , tapi perasaan aku yang sebenarnya ,
Ada kau nak ambil tahu ? Ada kau kisah ?
Tak . Kau tak pernah kisah dengan perasaan orang lain .
Yang kau tahu , perasaan kau , kau dan kau .
Pentingkan diri sendiri betul .
Tipu lah kalau aku kata aku tak kisah langsung dengan apa yang kau perkatakan tentang aku didepan orang lain .
Kau jaja nama aku , kau kata itu ini tentang aku .
Aku sabar , sabar dan terus sabar .
Kau pula ? Buat , buat dan terus buat .
Nampak tak perbezaannya disitu ?
Bukan aku nak cakap yang aku ni baik sangat .
Aku tahu , aku pun kadang kadang cakap je apa aku nak cakap .
Kadang kadang kau terasa . Aku sedar itu .
Tapi kau pula berbeza .
Kau sengaja cakap sesuatu yang buat aku terasa .
Bukan sekali , berkali kali .
Ada kau tahu ? Tak kan ?
Bukan aku minta kau jaga perasaan aku .
Siapa lah aku kan kau nak jaga perasaan aku ?
Memadai sekadar tapis apa yang kau nak cakap sebelum kau ucapkan .


Aku tak nafikan , kadang kadang perwatakan aku yang gila gila dan happy semacam ni yang membuatkan kau buta dengan apa yang aku rasai .
Tapi kau perlu ingat .
Aku juga manusia biasa yang ada hati dan perasaan .
Aku juga ada perasaan nak marah ,
Ada perasaan nak terasa dan ada perasaan nak sedih .
Kalau kau dah bercakap pasal aku berkali kali , takkan aku nak diam ?
Kau ingat aku ni baik sangat ke ?
Tak . Aku tak sebaik tu .
Aku tahu mana hak aku .
Dan aku tahu mana hak kau .
Jadi , jangan cuba nak manipulasi otak aku dengan mengatakan hak aku itu hak kau .
Sesungguhnya aku tak sebodoh itu .
Kau sendiri tahu itu kan ?


Kadang kadang aku turuti apa yang kau katakan .
Aku turuti permintaan kau .
Aku turuti arahan kau .
Tapi , aku tak sebodoh itu untuk turuti segala apa yang kau katakan .
Aku masih ada otak yang waras untuk fikir patut atau tidak aku ikutkan kata kata kau .


Mari aku beritahu kau satu fakta ,
Sememangnya aku ni sensitive dan panas baran .
Kalau kau rasa nak makan tangan aku ,
Kau buat lah lagi .
Free of charge aku bagi :)


** This is for everyone . Siapa makan strawberry , dia rasa sedap lah kan .


And people , Sorry for everything I've done that offended your feelings .
Banyak saya tahu . Sorry body and soul .

4 comments:

syud said...

aleh..jgn mara2..bnda ni akan hilang x lama lg k deeb..patient is da key..bak kata kau.."kau boleh"..

ear_fun said...

asal aku rs mcm taw je
huhuhu
tp tape deeb.
hak kau.
hehhe
usah dipikir lgi.
kau boleh!

*adibalala; said...

hey thanks ah korang.
aku tak tujukan sesape.
tapi,
sape terasa, what to do?
not her, nor him.
yg pernah buat.
fikir2 la.
woyh. ini puisi sewaktu bosan.
tiada keseriusan.

THE BOLA said...

haha
aku mcm terasa je...
sedap strawberry kau..beli kat mane??
london??

haha...
nice puisi tuh...