Thursday, December 30

; Aku tak mencarut.

Perkataan F yang kau rasa cool, bagi aku cuma pemcemaran minda yang berlaku dan kau dah terpengaruh. Aku tonton Gossip Girl. Aku suka Chuck. Oh, dia agak hot, dengan gaya ala-ala, aku-tak-kisah-apapun-berlaku-aku-ialah-ChuckBass.

Kau buat macam itu dalam realiti hidup, kau ingat kau cool lah? Cerita barat penuh dengan janji karut yang memanaskan lagi atmosfera alam barzakh kau. Dah, aku malas nak cakap banyak. Cakap banyak pun tak guna.

Cerita tentang umur. Aku bakal menjangkau angka 20 tahun 2011. Well, aku berbual dengan kakak aku, Atiqa. Cerita pasal umur. Cerita tentang hidup. Dia kata, kalau kau umur dah meningkat sekalipun, otak macam tak dibimbing, kau punya masalah besar masuk dalam sosial manusia. Tak, dia tak point hal itu kepada aku, cuma melihat rakan-rakan sekolah dia dahulu. Pelik.

Tuntas, umur bukan ukuran, tapi pengalaman yang kau ada menjadi sandaran manusia.

Jadi, jangan fikir kau lebih tua, kau lebih hebat.

Sekarang musim sejuk bukan? Jadi cool aja.

No comments: