Friday, August 27

; Blegh, aku stuck.

Aku rasa otak aku mula tersekat kerana terlalu banyak sangat berfikir. Oh, darn. Senarai assignment yang tak pernah ending. Aku tak letih cuma aku lebih prefer berlari satu kolej dari memikirkan outline presentation TOK. Aku suka akan falsafah. Lepas ni, aku kena mendalami Professor Syed Naquib Al-Attas sebab aku rasa dia orang yang menarik. Socrates dan Aristotle terlalu common. Banyak sangat pasal mereka. Typical. Mungkin aku kena berhenti membebel perkara yang tak masuk akal dan mula jadi rasional, demi kau IB. IB FML. Blegh.

Paradoxically, aku sedih dan gembira. Iza akan terbang ke Liverpool. Cis, dia akan pergi awal daripada aku dan worse, dia nak melawat jejaka kegilaan aku, Torres. Sekarang aku benci dia. Aku rasa perkenalan aku dengan Iza selama 12 tahun sekejap. Pejam, celik, 12 tahun. Tak sedar diri.

KMB lagi satu. 3 hari cuti. Jumaat, Sabtu dan Ahad. Isnin sekolah balik. Selasa cuti. Bingai. Ya, aku sekolah. Jangan gelak, aku rasa muda bila orang guna term itu. Jadi terima hakikat.

Aku dah mula pada Surrealism. Absurd, dan paradoks. Mungkin aku kena mula baca juga mengenai Sigmund Freud dan, Salivador Dali. Mereka orang-orang awesome yang berfikir secara holistik.

Raya hambpir tiba, tapi, mood aku dah pudar. Tak macam dulu. Ugh, aku tak suka. Aku nak rasa lagi kehebatan Aidilfitri. Peduli apa aku orang kata.

Dah aku nak gerak. Belajar Kimia. Test hari Isnin. Blegh. Hidup ini indah, bukan?

No comments: